Comarch OCR to usługa przeznaczona dla ERP Optima, która pozwala na rozpoznanie ze zdjęcia/skanu faktury zakupu w walucie PLN danych takich jak:

  • numer NIP  – po znalezieniu numeru NIP sprzedawcy jest on sprawdzany w rejestrze GUS, po czym na dokument w rejestrze zakupu VAT przenoszone są dane pobrane z GUS,
  • numer dokumentu,
  • data wystawienia i sprzedaży,
  • forma płatności i termin płatności,
  • stawki VAT oraz kwoty,
  • numer rachunku bankowego.

i wprowadzenie dokumentu do rejestru VAT zakupu. Funkcjonalność dodawania dokumentu wykorzystuje istniejącą w programie od lat funkcję pracy rozproszonej.

Aby uzyskać możliwość korzystania z usługi Comarch OCR dla ERP Comarch Optima należy uzupełnić formularz znajdujący się na stronie https://www.erp.comarch.pl/Zgody/1.2/ocr/zatwierdzanie i nacisnąć przycisk „Prześlij”.

Zachęcamy także do zapoznania się z instrukcją działania usługi (patrz „Przydatne linki”).