ERP Comarch Optima rozwiązuje problem produkcji na zasadzie kompletacji.

Kompletacja polega na kompletowaniu składników danego produktu bądź usługi (ważne by był on złożony) zgodnie z jego wcześniej stworzoną recepturą. Prostym przykładem jest zestaw narzędzi ogrodniczych  umieszczony w bazie Firma_Demo ERP Optima.

 

Poniżej przedstawiamy jak w prosty sposób stworzyć towar z możliwością kompletacji:

Po zalogowaniu do swojej bazy danych w ERP Comarch Optima należy wejść w zakładkę Handel (numer 1 na obrazie), a następnie wybrać Zasoby (numer 2 na obrazie).

Wyświetli się nam lista zasobów jakie posiadamy w swojej bazie danych. W prawym dolnym rogu pokażą się nam ikony pozwalające nam sprawdzać zamienniki produktu, dodać nowy towar bądź usługę, edytować go/ją oraz usunąć. My wybieramy ikonę zielonego plusa (numer 3 na obrazie).

Uzupełniamy wszystkie dane dotyczące nowego towary bądź usługi. Musimy jednak pamiętać, że towar/usługa muszą mieć ustawiony typ ZŁOŻONY (przy typie prostym znika nam zakładka o nazwie Receptury).

Przechodzimy do zakładki Receptury. W tej zakładce tworzymy listy ze składnikami jakie tworzą dany towar bądź usługę. Towar oraz usługa mogą mieć więcej niż jedną recepturę, jednakże należy w takim wypadku ustawić jedną z receptur jako domyślną (najlepiej taką jaka będzie najczęściej używana przez ciebie). Aby dodać recepturę naciskamy przycisk z zielonym plusem (numer 4 na obrazie).

Otworzy nam się nowe okno z formularzem receptury. Naciskając na ikonę z zielonym plusem będziemy mogli dodawać produkty z bazy danych, które będą tworzyć nasz towar złożony, bądź usługi, które są wymagane do stworzenia.

Na końcu naciskamy wszędzie na ikonę niebieskiej dyskietki z zieloną fajeczką.

Właśnie stworzyłeś towar złożony wraz z recepturą dzięki, której usprawnisz proces produkcji poprzez funkcję kompletacji w ERP Optima.