Szanowni Państwo!
Z przyjemnością informujemy, że jest już dostępna nowa wersja Comarch ERP Optima 2023.0.1.
Comarch ERP Optima to lider na rynku programów do zarządzania dla małych i średnich firm oraz biur rachunkowych. Korzysta z niego ponad 70 tysięcy firm. W tym roku wybrało go ponad 4250 nowych Klientów, a sprzedaż po 9 miesiącach zwiększyła się o prawie 30%.
Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima to przede wszystkim udostępnienie faktoringu dla dużych i średnich firm we współpracy z Comarch Apfino, rozwój współpracy z platformą wszystko.pl, nowa deklaracja CIT-8E wraz z załącznikiem CIT/EZ, możliwość przenoszenia danych kadrowo-płacowych między bazami, a także automatyzacja zwolnienia z opłacania składek na FP/FGŚP dla pracowników powracających z urlopów związanych z rodzicielstwem. W module Biuro Rachunkowe udostępniona została możliwość wysyłania wiadomości mailowych do Klientów z informacją o podatkach i składkach do zapłaty.
Ponad 90 nowości i ulepszeń, które wprowadziliśmy w nowej wersji sprawią, że praca z programem stanie się jeszcze szybsza i łatwiejsza.
Przygotowaliśmy dla Państwa prezentację, w której omówione zostały najważniejsze zmiany w programie Comarch ERP Optima 2023.0.1. Więcej informacji poniżej.
Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane z przepisami:
- Dodaliśmy nową deklarację CIT-8E wraz z załącznikiem CIT/EZ oraz wysyłką do systemu e‑Deklaracje.
- Wprowadziliśmy możliwość naliczania deklaracji rocznych PIT-8AR(12) i PIT-11(29) na formularzach obowiązujących za rok 2022.
- Umożliwiliśmy naliczanie wynagrodzenia powyżej normy z uwzględnieniem dodatkowych elementów wynagrodzenia oraz w oparciu o normę wynikającą z art. 130 k.p.
- Wprowadziliśmy automatyczne zwolnienie z opłacania składek na FP/FGŚP za pracowników powracających z urlopów związanych z rodzicielstwem.
Nowości Comarch ERP Optima 2023.0.1, które zasługują na szczególną uwagę:
- Umożliwiliśmy oznaczanie atrybutów jako nieaktywne.
- We współpracy z Comarch Apfino dodaliśmy funkcję finansowania faktur (faktoringu) dla średnich i dużych firm.
- Umożliwiliśmy generowanie linku do płatności online na fakturach sprzedaży.
- Uruchomiliśmy integrację z usługą Pocztex 2.0.
- Na zleceniu serwisowym umożliwiliśmy wskazanie partii dostaw pobranych części, które wykorzystywane są do realizacji zlecenia.
- Wprowadziliśmy możliwość określenia harmonogramu na pozycji księgowania okresowego.
- Dodaliśmy wzorcowe zestawienia księgowe oraz plan kont dla organizacji pozarządowych.
- Z poziomu modułu Biuro Rachunkowe wprowadziliśmy możliwość wysyłania wiadomości mailowych do Klientów z informacją o płatnościach do urzędów skarbowych i ZUS.
- Dodaliśmy funkcjonalność pozwalającą na przenoszenie danych kadrowych i płacowych pomiędzy bazami.
- Umożliwiliśmy szyfrowanie wydruków PDF dla pracowników własnym hasłem.
Wprowadziliśmy następujące funkcje poszerzające integrację z ERP 4.0:
- W Analizach BI kontynuowaliśmy dalszy rozwój raportów z obszaru Kadr i Płac m.in. w zakresie nadgodzin, ich kosztu czy progów podatkowych. Z innych obszarów rozbudowaliśmy raporty związane z Rezerwacjami Odbiorców i opisami analitycznymi. Wprowadziliśmy również szereg optymalizacji, które wpłyną na czas otwierania raportów płatności na dzień i zawierających atrybuty.
Informujemy, że z końcem bieżącego roku zakończymy wsparcie dla instalacji Comarch ERP Optima oraz działających w oparciu o Microsoft SQL Server 2012. Oznacza to zaprzestanie testowania poprawności działania takich baz danych.
Rekomendujemy zatem dokonanie aktualizacji serwera SQL do nowej wersji.
Kontakt:
- KONTAKT
- biuro@troncomputers.pl
- +48 32 47 31 002 – biuro
- +48 32 47 31 003 – serwis