CZYM JEST PODPIS ELEKTRONICZNY

Podpis kwalifikowany to podpis elektroniczny, który ma moc prawną taką jak podpis własnoręczny. Jest poświadczony specjalnym certyfikatem kwalifikowanym, który umożliwia weryfikację składającej podpis osoby. Tylko ta osoba, do której podpis i certyfikat są przyporządkowane, może go używać.

Podpisem kwalifikowanym możesz podpisać dowolny dokument.

W odróżnieniu od profilu zaufanego, za pomocą podpisu kwalifikowanego możesz nie tylko załatwiać sprawy urzędowe, ale też na przykład zawierać umowy na odległość, czy brać udział w aukcjach elektronicznych na platformach przetargowych.

W URZĘDZIE

Pieczęć elektroniczna jest wykorzystywana do oznaczania dokumentów cyfrowych organizacji. Identyfikuje podmiot, zapewnia integralność danych i wskazuje autora dokumentu. Gwarantuje niezaprzeczalność w rozumieniu przepisów prawa.

  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych
  • Generalne Inspektoraty Informacji Finansowej
  • Zamówienia publiczne
  • Elektroniczne umowy i oferty handlowe
  • Urząd Skarbowy
  • Krajowy Rejestr Sądowniczy
  • Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
  • Wszystkie urzędy

W PRACY

Kwalifikowany podpis elektroniczny znajduje szerokie zastosowanie w świecie biznesu. Ułatwia, przyspiesza i porządkuje procesy rekrutacyjne, zawieranie umów B2B/B2C oraz prowadzenie dokumentacji firmowej. Wykorzystując bezpieczny podpis elektroniczny, można podpisać plik dokumentów, w tym: faktury elektroniczne, pisma procesowe w sądowym postępowaniu upominawczym, e-deklaracje podatkowe i wiele więcej.

  • Umowy B2B oraz B2C
  • Dokumenty HR
  • Podpisywanie dokumentów na platformach do podpisu
  • Dokumentacja wewnętrzna firm
  • Udział w aukcjach elektronicznych

W ŻYCIU PRYWATNYM

Kwalifikowany podpis elektroniczny Certum to uniwersalne rozwiązanie, które ułatwia codzienne życie. Dzięki niemu nie musisz tracić czasu na wizyty w urzędach i na poczcie. Możesz użyć e-podpisu Certum, gdy wysyłasz pismo na platformie ePUAP lub składasz wniosek o świadczenie społeczne w systemie Emp@tia. Możesz również przesyłać e-deklaracje do urzędu skarbowego i wnioskować online o zaświadczenie o niekaralności. Z podpisem elektronicznym Certum zrobisz to szybciej, wygodniej i bezpieczniej, a zaoszczędzony czas wykorzystasz tak, jak lubisz.

  • Urząd Skarbowy
  • Emp@tia
  • Firmy i osoby prywatne
  • ePUAP
  • e-KRK

TRON Computers jest autoryzowanym partnerem firmy Certum należącej do grypy Asseco. 

U nas uzyskasz podpis elektroniczny w jednej z dwóch postaci:

  • Certyfikat OSOBISTY (Uniwersalny) Zalecany dla wszystkich osób podpisujących dokumenty (np. deklaracje do ZUS) w imieniu własnym lub/oraz w imieniu innych podmiotów (przedsiębiorstw, instytucji, administracji samorządowej, administracji rządowej). Jeden podpis w ramach wielu firm (zawiera tylko dane osobowe).
  • Certyfikat FIRMOWY/PROFESJONALNY (z dodatkowymi danymi) – Rekomendowany (choć nie konieczny) w przypadku osób pełniących funkcje publiczne lub zawodowe, gdzie zakres uprawnień wynikający z pełnionej funkcji jest jednoznacznie określony prawem, np. prezydent miasta, burmistrz, notariusz, radca prawny. Jeden podpis w ramach jednej firmy (zawiera dane osobowe oraz dane firmy/spółki/instytucji).

Jeśli nie jesteś pewien jaki certyfikat będzie dla ciebie najodpowiedniejszy – pomożemy Ci w wyborze.

DOPASUJ TECHNOLOGIĘ DO SWOICH POTRZEB

Gdy podpisujesz dokument za pomocą SimplySign, korzystasz z wygodnej aplikacji mobilnej. Podpis potwierdzasz kodem na swoim telefonie lub tablecie.

  • Podpisujesz dokumenty w aplikacji mobilnej
  • Możesz podpisać do 15 dokumentów na sekundę
  • Twój e-podpis jest ważny od 1 do 3 lat
  • Możesz zintegrować SimplySign za pomocą API

Wybierz aplikację mobilną SimplySign, jeśli cenisz mobilność i chcesz podpisywać dokumenty biznesowe i prywatne w dowolnym miejscu.

Podpisując dokument elektronicznie za pomocą karty i czytnika, podłączasz czytnik do swojego komputera. Umieszczasz w nim kartę, a podpis potwierdzasz w intuicyjnej aplikacji.

  • Podpisujesz dokumenty na komputerze
  • Możesz podpisać 1 dokument na sekundę
  • Twój e-podpis jest ważny od 1 do 3 lat
  • Korzystasz ze sprawdzonego oprogramowania

Wybierz aplikację mobilną SimplySign, jeśli cenisz mobilność i chcesz podpisywać dokumenty biznesowe i prywatne w dowolnym miejscu.